İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisinin 12.03.2012 tarihli birleşiminde
2012/564 sayı ile komisyonumuza intikal eden İnsan Kaynakları ve Eğitim Daire
Başkanlığı İnsan Kaynakları Müdürlüğü’nün 29.02.2012 tarih ve 3302 sayılı
yazısında;
BAŞKANLIK MAKAMINA
1 Mayıs 2010 tarih ve 27568 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Başbakanlık
Genelgesinde, İstanbul Uluslararası Finans Merkezi İdari Yapılanmasının:
“Dokuzuncu Kalkınma Planında yer alan İstanbul’un uluslararası finans
merkezi olması hedefini gerçekleştirmek üzere yapılan çalışmalar kapsamında,
İstanbul Uluslararası Finans Merkezi Stratejisi ve Eylem Planı (Strateji ve
Eylem Planı) 29 Eylül 2009 tarihli ve 2009/31 sayılı Yüksek Planlama Kurulu
Kararıyla onaylanmış ve 2 Ekim 2009 tarihli ve 27364 sayılı Resmi Gazetede
yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
Strateji ve Eylem Planında, uluslararası standartlarda işleyen bir hukuk
altyapısının oluşturulmasına, finansal ürün ve hizmet çeşitliliğinin
artırılmasına, vergi sisteminin basitleştirilmesine ve etkinleştirilmesine,
düzenleyici ve denetleyici çerçevenin geliştirilmesine, fiziksel ve teknolojik
altyapının güçlendirilmesine, nitelikli insan kaynağı ihtiyacını karşılayacak
bir eğitim altyapısının sağlanmasına ve dünya ölçeğinde tanıtım ve izleme
yapacak bir organizasyon yapısının oluşturulmasına yönelik öncelik ve eylemler
belirlenmiştir.
Strateji ve Eylem Planı da dikkate alınarak İstanbul Uluslararası Finans
Merkezi (İFM) çalışmalarını koordine etmek, desteklemek ve yürütmek üzere; İFM
Yüksek Konseyi (Yüksek Konsey), İFM Ulusal Danışma Kurulu (Ulusal Danışma
Kurulu), İFM Koordinatörlüğü (Koordinatörlük), Çalışma Komiteleri ve Yüksek
Konseye tavsiyede bulunmak üzere İFM Uluslararası Danışma Konseyi (Uluslararası
Danışma Konseyi) kurulmuştur.” şeklinde olduğu bildirilmiştir.
Bu konuda 9 Haziran 2010 tarihinde düzenlenen İstanbul Uluslararası Finans
Merkezi (İFM) Yüksek Konseyi ve İstanbul Uluslararası Finans Merkezi (İFM)
Ulusal Danışma Kurulu ortak toplantılarında kabul edilen İstanbul Uluslararası
Finans Merkezi (İFM) Çalışma Komiteleri Çalışma Usul ve Esasları uyarınca;
1)Hukuk Komitesi
2)Piyasalar ve Enstrümanlar Komitesi
3)Vergi
Komitesi
4)Düzenleyici ve Denetleyici Çerçeve Komitesi
5)Altyapı
Komitesi
6)Teknoloji Komitesi
7)Tanıtım ve İmaj Komitesi
8)İnsan
Kaynakları Komitesi kurulmuş olup Altyapı Komitesi başkanlığının da İstanbul
Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri tarafından yürütüleceği
belirtilmiştir.
Yukarıda belirtilen iş ve işlemlerin yürütümü ve takibinin, AB İlişkileri
Şube Müdürlüğünün bünyesinde yapılması ve bu görevle uygunluk teşkil edecek
şekilde müdürlük isminin de değiştirilmesinin uygun olacağı mütalaa edilmekte
olup Makamınızca da uygun görüldüğü takdirde, 5216 sayılı kanunun 21. maddesi
uyarınca, AB İlişkileri Şube Müdürlüğünün isminin, AB ve İstanbul Uluslararası
Finans Merkezi (İFM) Şube Müdürlüğü, olarak değiştirilmesi hususunda, görüşülüp
karar verilmek üzere yazımızın Belediye Meclisi’ne havalesini tensiplerinize arz
ederim denilmektedir.
KOMİSYON GÖRÜŞÜ: Teklif Komisyonumuzca
incelenmiş olup, Teklif konusu AB İlişkileri Şube Müdürlüğü isminin AB ve
İstanbul Uluslararası Finans Merkezi (İFM) Şube Müdürlüğü olarak değiştirilmesi
5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanununun 21. Maddesi uyarınca uygun
bulunmuştur.
Meclisimizin Onayına Arz Olunur.”
Şeklinde hazırlanan Hukuk – Temel Haklar Komisyonları müşterek raporu;
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisinin 6. Seçim Dönemi 4. Toplantı Yılı, Nisan
Ayı Toplantılarının 12 Nisan 2012 tarihli 4. birleşiminde okunarak, yapılan
işaretle oylama neticesinde raporun aynen ve Oybirliği ile kabulü
kararlaştırılmıştır.
ConversionConversion EmoticonEmoticon